Рисові тераси в Лонгшень

Пише Олексій Олександрович aka bravebeaver: «Моя дружина Аліна, дуже хотіла подивитися справжні рисові тераси під час цієї подорожі, тому дозволю їй особисто поділитися нашими враженнями.»

P.S. Орфографія і пунктуація автора

Дивіться також випуск - Рисові тераси "Драконівські хребет, Чудо китайської природи: Тераси білої води, рисові поля знизу і зверху, рисові тераси Хунхе-Хані включені до Списку Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО

(Всього 36 фото)

Спонсор поста: Купити весільну сукню: Весільні сукні від Vanilla Dream ... це Любовь с первого взгляда ...

Джерело: ЖЖурнал /bravebeaver

1. Лонгшень - наш наступний пункт, знаменитий одними з найкрасивіших у світі рисових терас. Поступається вони, можливо, тільки терасах в Юньнані, але нам вони не підходили з кількох причин. По-перше, до травня в Юньнані, розташованої набагато південніше Гуансі, рис вже сходить повністю (найкращий час для відвідування цих терас - лютий), а значить втрачається ефект "скляних полів", через яких все і їдуть милуватися терасами. По-друге, Юньнань через порядної віддаленості в маршрут укладатися відмовлялася навідріз. По-третє, якби ми все-таки поїхали в Юньнань, маршрут у нас би зовсім інший, оскільки ми б рвонули по Юньнані і Сичуані замість Чжанцзяцзе і Гуйліня. Льоша, як людина куди більш розсудливий і практичний, ніж я, твердою рукою викинув Юньнань, на що у мене рука не піднімалася. Натомість я отримала обіцянку обов'язково відвідати їх в наступний приїзд в Китай. Що ж, я не залишилася у програші і з Лонгшенем.

2. Коли в путівниках говориться про Лонгшене як про місце, куди приїжджають милуватися терасами, мають на увазі три щодо різних місця: сам Лонгшень і дві села поруч - Піньян і Дажа. Села розташовані в декількох кілометрах один від одного, Лонгшень ж - в приблизно в 1-1,5 години їзди від них. У всіх звітах рекомендувалося їхати в Дажа, оскільки тераси там нібито красивіше, але він, як зазначалося, менш доступний. У Лонгшене знавці взагалі не рекомендували залишатися, оскільки з усього комплексу "Хребет дракона" він найменш цікавий. У сенсі доступності Дажая - нічого подібного, він менш доступний рівно на зайвих 20 хвилин на автобусі. Головне, не переплутати автобуси і не сісти на той, що йде до Піньяна. Але якщо запастися ієрогліфом, проблем, думаю, не буде. Крім того, іноземців там багато, так що запитати є у кого.

3. Що стосується вибору в сенсі краси терас, то тут нам залишалося тільки покладатися на думку тих, хто там побував. Так що вибір припав на Дажа.

4. Один важливий момент, якого я ніде не знайшла при підготовці - час висівання рису, коли поля стають "скляними". Для Лонгшеня це квітень - травень. До цього поля стоять голі, після - рис сходить, поля красиві, але ефект зовсім не той. Так що з часом поїздки ми вгадали.

7. Але до "Хребта дракона" нам ще треба дістатися.

З Чжанцзяцзе у нас було три варіанти переїзду:

1. З Фенхуана є денний автобус підвищеної комфортності, і якщо вибудувати маршрут правильно, то дістатися можна навіть зі зручностями. Але переїзд займає цілий день, а в двотижневих поїздках по чужій країні втрачати день шкода. Крім того, ви приїдете в Гуйлінь, а не в Лонгшень, шлях до якого займає ще близько 2 годин, а до Дажая ще годину. Приїжджати в Дажа пізно ввечері не рекомендується категорично, оскільки до будь-якого готелю там доведеться підніматися, а в темряві це не тільки важко, а й небезпечно.
  2. Добиратися з Чжанцзяцзе на поїзді до Гуйліня з пересадкою в Лючжоу. Цей варіант був нами відкинуто з тих же причин, що і перший. Крім того, як написано в звітах, поїзд до Лючжоу часто спізнюється, так що цей переїзд може затягнутися на невизначено тривалий час.
  3. Їхати на вечірньому поїзді з Чжанцзяцзе до Санцзян (Sanjiang). Цей варіант теж не супер, але дозволяє дістатися до Дажая годині о 11-12 ранку наступного дня, а то й ще раніше, так що втрачати день не доведеться. Єдиний мінус - поїзд прибуває в Санцзян о 2 годині ночі, так що потрібно вирішувати щось з нічлігом. Ми вибрали цей варіант, нічого так і не вирішивши з ночівлею. Не те щоб ми не намагалися, але ні agoda, ні booking не запропонували жодних зрозумілих варіантів. Але все утворилося само собою.

8. Приїхавши в Санцзян, ми вийшли з перону, де побачили одне маленьке кафе, з господарями якого домовилися про вечерю і нічліг за помірну плату. Звичайно, це не п'ять зірок, але все-таки краще, ніж сидіти вночі на пероні, та й пригода до того ж.

Вранці, близько 8, за додаткову цілком помірну плату господарі відвезли нас на автобусну станцію, звідки ми попрямували в Лонгшень, а вже звідти - в Дажа. Приблизно посередині шляху від Лонгшеня до Дажая автобус робить зупинку, входить кондуктор і продає квитки в парк.

Годині о 12 ми вже були в Дажа. На автобусній зупинці товпиться купа власників готелів. У будь-якому випадку, раджу скористатися їх послугами. Готель там можна зняти за цілком прийнятною ціною. Тільки намагайтеся вибирати готель нагорі, там, куди веде канатна дорога, оскільки інші view points зовсім не такі цікаві, але знаходяться нижче. Поруч же з канатки вид найкращий, той самий, що зображується на всіх проспектах. Поруч зі станцією канатної дороги є два або три готелі. Ми жили в тому, що вище всіх. Дуже приємне місце, дуже приємна господиня, яка прекрасно готує. Якщо ви плануєте залишатися в Дажа на ніч, то саме з цієї точки найлегше потрапити до оглядового майданчику на світанку, коли фото виходять найкраще.

Потрапити наверх можна двома шляхами: по канатці або пішки разом з власником готелю, якщо ви з ним домовитеся внизу. Коли ми під'їхали, канатка чомусь стояла. Ми порахували, що вона не працює, і вирушили пішки. Молоденька чарівна дівчина, дочка господині нашого готелю, взялася нас провести, сказавши, що дорога наверх займе 15 хвилин. Мабуть, вимірювати відстань в хвилинах - національна особливість китайців. Тому раджу відразу уточнювати, про який вид транспорту йдеться. В даному випадку, швидше за все, мова йшла про літак. Дорога зайняла годину.
Добре ще те, що ми були заздалегідь попереджені не брати сумки на коліщатках і ходили з рюкзаками. А ось Хао, подорожував з невеликим валізкою на коліщатах, міцно дісталося. Ми його попереджали, але він і тут не послухався, як і в випадку з шкіряними черевиками і білими шкарпетками. Справа в тому, що стежка суцільно складається з сходинок, а тому власники сумок приречені відчувати пекельні муки, піднімаючись вгору і визволив таку сумку на спину. Ми йшли трохи попереду, а Хао і дівчина - трохи позаду. Позаду себе ми чули охи та ахи Хао, який проклинав долю і заодно нас, потягли його в таку глушину.

Коли ми пройшли приблизно дві третини шляху, канатка заробила. Доплентався сяк-так до готелю і нарешті поїли. Треба сказати, що готують там дійсно смачно, навіть кави, хоча і дешевий і несмачний, але знайшовся. Меню англійською. Особливо рекомендую смажені зелені перці зі спеціями - пальчики оближеш!

Кімнати нам довелося чекати ще десь хвилин 20, а після заселення я відразу звалилася спати. На жодні тераси йти не хотілося. Хао наслідував мій приклад, а Льоша відправився наверх пагорба фотографувати. Там вже зібрався цілий натовп фотографів з дорогущей технікою, які хихикали в рукав, дивлячись на такого лаймера. Взагалі Лонгшень - дійсно оазис для захоплюються фотографією, звичайні туристи туди майже не їздять.

9. Увечері ми вперше дозволили собі за всю подорож алкоголь. Хоча назвати це алкоголем навіть язик якось не повертається. Це ягідне, дуже легке рисове вино, яке за смаком нагадує щось середнє між соком і шампанським. Ми спробували кілька різновидів, але найбільше мені сподобалося те, що діється з китайської суниці. За смаком вона і правда нагадує суницю, а ось на вигляд - ні краплі не схожа: кругла, пупирчатая і з кісточкою всередині. Продають її за копійки по всьому Китаю. Загалом, і ягоду, і вино дуже рекомендую.

10. Відіспавшись, в 5 ранку ми вже були на посту, тобто на терасах на вершині пагорба. Краса була просто неймовірна. Світанок, небо ясне і легкий серпанок над селом внизу. Вдосталь награвшись, ми вирушили гуляти по самим терасах на інші оглядові майданчики. Звичайно, самі. Хао, природно, з нами йти відмовився.

11.

20.

21.

22.

23. Ми цілком приємно прогулялися по терасах, оглянули інші майданчики (і ще раз переконалися, що з готелем не прогадали), але ось в кінці заблукали. Справа в тому, що нам дуже хотілося подивитися навколишні села, тому що за звітами ми знали, наскільки вони мальовничі. До того ж в цих селах є одна особливість - там живуть жінки, у яких в звичаї носити ДУЖЕ довге волосся.

24.

25.

26.

27.

28.

29. До однієї такої села ми дісталися години за три. Від неї йшла дорога, яка незабаром, як ми вважали, повинна була вивести нас до станції канатки нижче від нашого готелю. Але тут ми міцно промахнулися. Дорога була гірській і петляла по схилах пагорбів. І замість 1,5 км як ми вважали, нам довелося пройти 7. Спека стояла неймовірна. На терасах, де всюди вода, вона майже не відчувалася, а ось на розпеченому асфальті, де зовсім немає тіні, йти по такій дорозі було не просто важко, а й небезпечно. На середині шляху від страшної спеки у мене почала крутитися голова, та й Леша відчував себе не набагато краще. У підсумку ми дійшли до поста поліції, кілометри за 1,5 до канатки, де попросили довезти нас попутну машину назад до нашої селі. Наверх ми піднімалися на канатці, що не ризикнувши в таку спеку йти пішки вгору. Забравши речі і Хао, ми спустилися знову вниз, до автобусної станції. Нам треба було дістатися сьогодні до останньої точки нашої подорожі - в Яншо.