сочинські мрії

Двохсмуговий серпантин до Сочі не стільки болісний, скільки нудний. Сто кілометрів за чотири години. На одному боргом і нудному відрізку шляху я задрімав хвилин на 20. Коли я прокинувся, Міша повідомив, що уві сні я бурмотів: "Кукісвумчорр ... Азимут ..." (Перше - це неофіційне ім'я, яке ми дали нашому автомобілю. Друге - назва готелю. )

Я майже йому повірив.

Ми прибули в Сочі о 6 годині 12 хвилин вечора, на лічильнику нашого VW Polo було 5651 кілометр.

Google Maps підказував, що відстань між Кіркенес і Сочі становить 4539 кілометрів, які ми повинні були проїхати за 59 годин. Ми ж, зробивши кілька зупинок в дорозі, їхали більше 615 годин.

З динаміків в салоні автомобіля кричала Земфіра: "Не відпускай!" Ми не могли дочекатися, коли потрапимо в готель і заліземо під гарячий душ.

Текст: Paul Richardson, Надія Гребенникова
Фото: Михайло Мордасов, Nikon D810, 35 / 1,4

(Всього 15 фото)

На наступний ранок (і досить пізно) ми рушили в напрямку Червоної Поляни. На півдорозі ми згорнули на щербату цементну дорогу без покажчика, яка піднімалася практично вертикально в гору і вела повз маленьких селищ з приголомшливими видами і хлопчиськами, що торгують якимись яскраво-помаранчевими фруктами - але точно не апельсинами.

Ми їхали в Skypark ( "Небесний парк") - екстремальний розважальний атракціон, його побудувала новозеландська компанія, щоб лякати росіян і випадково опинилися тут іноземців. У центрі парку - моторошний Skybridge ( "Небесний міст") довжиною 439 метрів. Він протягнуть над сяючою безоднею, але сумніватися в міцності його конструкції не доводиться. Я не люблю висоту і зміг пройти вперед по мосту тільки метрів п'ять. Михайло пізніше клявся, що я пройшов не більше півтора метрів, але він, як всі російські, схильний до перебільшення. Дивно, але я виявився єдиним, хто відчув хиткість ситуації.

Я відповз назад на платформу, мріючи знайти заспокоєння на дивані з чашкою кави. Піднімаючись сходами, я помітив пару, яка кинулася в прірву на атракціоні SochiSwing ( "Сочинські гойдалки"). Як я і очікував, вони пронизливо закричали.

Я здивувався, як же по-різному влаштовані люди.

Одного екстремального пригоди в день нам було недостатньо. Після Skybridge ми забралися в "буханець" (ім'я Гірська Коза підійшло б їй більше), щоб пережити 40-хвилинну витрушувати душу і вивертає кишки поїздку по гірській, умовно кажучи, дорозі, посипаної камінням розміром з людське тіло.

Ми намагалися дістатися до Медовеевка - селі на верхівці гори в центрі Кавказького заповідника. Там Христина Судеревская і її чоловік Дмитро Сєров відкрили чудовий сімейний бізнес - миловарню. Вони займаються цим вже сім років. Рік тому до них приєднався приятель, який побудував класну готель і бар OLD Boys, де подають дійсно непогані бургери по-кавказьки.

Поїздка вниз з горя була ще більш жахливої ​​через те, що все відбувалося в повній темряві.

На щастя, наступного дня видався більш спокійним. Ми відвідали монументальний Олімпійський парк, розтягнутий по долині пам'ятник олімпійському достатку. У парку є вражаюче великі, що виходять до Чорного моря площі, що нагадують про велич архітектурного планування сталінського часу. Уздовж пляжу тягнеться простора набережна, її захищають масивні бетонні конструкції - тут під час шторму піднімаються хвилі висотою в кілька метрів. Хвилі набігали на пляж і відкочувалися назад і змушували гладку гальку унаслідок чого виникає шум, підозріло схожий на оплески.

З формальної точки зору існувало три причини, чому не повинна була відбутися зустріч з PR-директором сочинського хокейного клубу Ксенією Цукарева.

По-перше, Сочі - це не те місце, де людям слід грати в хокей. Це субтропічний місто пляжів, пальм і кафе під відкритим небом. Футбол або волейбол? Звичайно! Хокей? Не смішіть мене.

По-друге, Цукарева - жінка, а спортивний менеджмент - це сфера, де домінують чоловіки. А в російському спорті, напевно, ситуація ще жорсткіше.

По-третє, Цукарева - біженка з України.

Ксенія добилася успіху завдяки власній силі волі і наполегливій праці. І крапельці удачі. Справи у неї йдуть досить добре, команда в цьому році вийшла в плей-офф Континентальної хокейної ліги, добре грає в цьому сезоні, і Цукарева щаслива, що живе в Сочі.

На цій оптимістичній ноті ми закінчуємо наше останнє інтерв'ю для проекту Spine of Russia. Ми проїхали 6000 км за 30 днів, взяли серйозні інтерв'ю у чотирьох десятків жителів Росії в 22 містах 15 регіонів. Ми побували в трьох географічних зонах - в тундрі, в тайзі і в степах, побачили п'ять морів - Баренцове, Біле, Балтійське, Азовське і Чорне, незліченна безліч озер і лісів. І нас тільки три рази зупинили співробітники ДІБДР - і ніяких інцидентів або штрафів!

Наша подорож щедро підтримали близько 400 спонсорів з краудфандінга, і їх число щодня зростає, так як люди щиро цікавляться Росією і тим, як незвичайно ми про неї розповідаємо. Навесні вийде книга про нашу подорож, інформацію про неї і про те, як її замовити, можна знайти на сайті spineofrussia.org.

І в кінці нам хочеться особливо відзначити наших головних спонсорів. VW Russia, який надав нам для поїздок новий надійний автомобіль Polo, який ми запам'ятаємо під ім'ям Кукісвумчорр. Російську мережу готелів "Азимут" в Санкт-Петербурзі, Москві, Воронежі і Сочі, яка радо прийняла нас і стала для нас будинком. І Nikon Russia, який позичив нам відмінну фототехніку.

Отже, що ж далі? Звичайно, Spine of America!